In data de 2 iunie 2015, Grupul Lufthansa a anuntat introducerea unei noi taxe fixe, in contravaloare de 16 euro pentru fiecare bilet emis prin intermediul canalelor GDS. Aceasta taxa va fi aplicata incepand din 1 septembrie 2015, la nivelul tuturor statelor UE, de catre toate companiile aeriene care fac parte din grup – Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines si Swiss International Airlines.
Acest anunt a facut in aceeasi zi, la aproximativ aceeasi ora in toate statele UE in cadrul unor intalniri cu reprezentantii agentiilor de turism, iar ulterior printr-un comunicat de presa.
Aceasta taxa nu se va percepe decat pe canalele intermediare GDS, nu si pe site-urile proprii apartinand grupului Lufthansa.
Motivul acestei noi masuri, conform afirmatiilor reprezentantilor Lufthansa, sunt costurile si comisioanele ridicate percepute de catre operatorii GDS.
La intalnirea cu reprezentantii agentiilor de turism, Lufthansa a prezentat ca alternativa pentru acestia un nou sistem implementat pe site-ul grupului, unde in baza un cont cu acces securizat ( un singur cont pentru fiecare agent IATA) acestia pot achizitiona biletele fara aceasta taxa, urmand insa a fi discutate si negociate modalitatea exacta de lucru si conditiile de plata.
Reprezentantii Lufthansa sustin ca acest sistem va putea fi utilizat doar de catre agentii IATA, nu si de catre cei non-IATA.
Noua politica comerciala Lufthansa este foarte disputata in randul reprezentantilor agentiilor de turism, acestia sustinand ca ea “ va produce distorsiuni in ceea ce priveste concurenta si va ingreuna transparenta tarifelor, facand practic imposibila orice comparatie pentru consumatorul final….. Pentru agentiile de turism partenere, noua platforma va genera o crestere a costurilor pentru rezervari, transferuri si operatiuni contabile si va ingreuna semnificativ modificarea sau anularea rezervarilor, afectand in special segmentul de clienti corporate si agentiile de turism specializate pe zona de business”
Surse :
http://www.anat.ro/cat/newsletter/
Leave a Reply